Φυσική δραστηριότητα ‘ ποιά,πότε,πόση

1-sportsΕίναι γνωστές οι τρέχουσες  συστάσεις γιά εφαρμογή 150 λεπτών εβδομαδιαίως μέτριας έντασης φυσικής δραστηριότητα (ΦΔ) μοιρασμένης σε 3 και παραπάνω φορές/βδομάδα, με σκοπό την διατήρηση καλής υγείας και μείωση της εξ όλων των αιτίων θνησιμότητας(www.nikmara.wordpress.com,23/05/16). Εξαιρετικό πρόσθετο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα δύο πρόσφατων σχετικών μελετών.

Η πρώτη δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports Medicine τον Νοέμβριο 2016 και εξέτασε την συσχέτιση μείωσης της καρδιαγγειακής αλλά και της συνολικής  θνησιμότητας σε σχέση με το είδος της φυσικής/αθλητικής δραστηριότητας.Διαπιστώθηκε παρεμφερές ευνοϊκό όφελος με όλα τα είδη-ακόμα και τα πλέον <απλά> όπως  κολύμβηση,τρέξιμο,ρακέττες,γυμναστήριο με αερόβια άσκηση(ακολουθώντας τις γνωστές συστάσεις).Επίσης δεν διαπιστώθηκε επιπλέον όφελος με την περαιτέρω αύξηση της έντασης και της διάρκειας της άσκησης.

Η δεύτερη δημοσιεύθηκε  στο JAMA Int Med 9 Ιανουαρίου’ εξέτασε 4 μεγάλες  ομάδες πληθυσμού fitness_70060οοο ενηλίκων ‘ χωρίς καθόλου άσκηση-άσκηση βάσει των σύγχρονων οδηγιών-άσκηση βάσει των οδηγιών αλλά μόνον week-end-ολιγότερης διάρκειας άσκηση. Διαπιστώθηκε μείωση της συνολικής θνησιμότητας κατά 35% στην δεύτερη και τρίτη ομάδα και κατά 30% στην τέταρτη,σε σύγκριση με τους μη ασκούμενους.Ειδικά στην θνησιμότητα εκ καρδιαγγειακών αιτίων, παρατηρήθηκε μείωση κατά 40%.

Συμπέρασμα: Κάνετε ότι μπορείτε, όσο μπορείτε, όποτε μπορείτε, αλλά ασκηθείτε οπωσδήποτε με όποιο τρόπο μπορείτε- και δεν χρειάζεται να το παρακάνετε ! δεν προσφέρει ουσιαστικά  τίποτα παραπάνω.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s