Τροφές ολικής άλεσης (2)

arxikhΕίναι γνωστό ότι η κατανάλωση τροφών ολικής άλεσης-ΟΑΤ όπως μακαρόνια,δημητριακά ,καφέ ρύζι,αλεύρι,ψωμί (οι οποίες περιέχουν και το πίτουρο και το φύτρο των σιτηρών), μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών χρόνιων σοβαρών ασθενειών, όπως καρδιαγγγειακών νοσημάτων και κακοήθων νεοπλασιών(www.nikmara.wordpress.com 29/08/14), αλλά μέχρις πρόσφατα δεν είχε γίνει γνωστό αν υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ των ΟΑΤ και του συνολικού κινδύνου θανάτου. Στη τελευταία έκδοση του Circulation (13/06/16) δημοσιεύθηκε μεγάλη μεταανάλυση από μελέτες οι οποίες αφορούσαν 786000 άτομα από τις ΗΠΑ,την Σκανδιναυία και το Ηνωμένο Βασίλειο τα οποία ήταν υπό παρακολούθηση για 14 χρόνια.

‘Ατομα τα οποία κατανάλωναν ΟΑΤ είχαν 16% ολιγότερες πιθανότητες να αποβιώσουν σε σχέση με άτομα που κατανάλωναν ελάχιστες ποσότητες ΟΑΤ, 20% ολιγότερες πιθανότητες να καταλήξουν από καρδιαγγειακές ασθένειες και 10% ολιγότερες πιθανότητες να καταλήξουν από κακοήθη νοσήματα. Επιπλέον , γιά κάθε επιπρόσθετη καθημερινή κατανάλωση 16 γραμμαρίων ΟΑΤ ο κίνδυνος καρδιαγγειακού θανάτου μειωνόταν κατά 9% και ο αντίστοιχος από κακοήθεια κατά 5%. Τα 16 γραμμάρια ΟΑΤ αντιστοιχούν σε μιά φέτα benefits-of-whole-grain-foodsψωμί ολικής άλεσης η μισό φλυτζάνι μαγειρεμένο καφέ ρύζι-μακαρόνια ολικής άλεσης η μισό φλυτζάνι νιφάδες βρώμης.

Είναι σαφές λοιπόν ότι όσο πιό συχνή  είναι η κατανάλωση ΟΑΤ,τόσο ελαττώνεται ο κίνδυνος θανάτου από τα δύο συχνότερα αίτια στις δυτικές κοινωνίες σε μικρότερη ηλικία.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s