MIND diet και Alzheimer

Ερευνητές διατροφολόγοι του Rush Univercity Medical Center (Σικάγο,ΗΠΑ) έχουν επινοήσει την δίαιτα MIND η οποία έχει επανειλημμένα βαθμολογηθεί σαν η πλέον εύκολη στην εφαρμογή της και σαν η δεύτερη πιό σημαντική όσον αφορά την ελάττωση του κινδύνου εμφάνισης υπέρτασης ,καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού επεισόδιου ‘ πρόσφατη δημοσίευση στο Alzheimer’s Dement αναφέρει ότι δρα προστατευτικά και όσον αφορά την εμφάνιση άνοιας.  Η λέξη MIND  είναι λογοπαίγνιο και προκύπτει από τα αρχικά των Mediterranean-Dash Intervention for Neurogenerative Delay,ενώ ο όρος Dash προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων Dietary Approaches to Stop Hypertension (www.nikmara.wordpress.com,24/11/12,10/12/12,7/3/13). Σύμφωνα με την δημοσίευση αυτή η πιστή alzheimers-thyroid-linkεφαρμογή της δίαιτα αυτής μείωσε τον κίνδυνο γιά εμφάνιση Alzheimer κατά 53%  ενώ η μέτρια εφαρμογή της τον μείωσε κατά 35% ‘ παρόμοια αποτελέσματα διαπιστώθηκαν και σε ηλικιωμένα άτομα στα οποία επιβραδύνθηκε η αναμενόμενη ηλικιακή γνωσιακή έκπτωση.

Η δίαιτα έχει 15 διατροφικές ομάδες, 10<υγιείς> γιά τον εγκέφαλο και 5 <βλαβερές>, οι οποίες είναι α) κόκκινο κρέας β) γλυκά γ) τυριά δ)βούτυρο και μαργαρίνη ε) τηγανητά και fast food.  Η προσκόλληση στην διατροφή αυτού του τύπου και τα οφέλη από αυτήν προκύπτουν όταν το άτομο καταναλώνει ημερησίως : τρεις μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης  – δύο μερίδες λαχανικών(φυλλωδών και μη) – μία μερίδα (χούφτα) ξηρών καρπών( κυρίως φυστίκια) – ένα ποτήρι κρασί, και πουλερικά – berries δύο φορές/βδομάδα, όσπρια (κυρίως φασόλια) περίπου κάθε δεύτερη ημέρα και ψάρι τουλάχιστον μία φορά/βδομάδα. Ταυτόγχρονα η κατανάλωση των <μη υγιών>τροφών πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο περιορισμένη.

Τα παραπάνω είναι σε συμφωνία με προηγούμενες μελέτες(www.nikmara.wordpress.com,30/07/13) και χρειάζονται βέβαια επιβεβαίωση  σε  διαφορετικούς πληθυσμούς.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s