Bad diet,Bad sleep

Ενδιαφέρουσα (αλλά μικρή) μελέτη από το Columbia Univ. N.Y η οποία δημοσιεύθηκε στο J.Clinical 1Sleep Medicine έδειξε ότι διατροφή πτωχή σε ίνες και πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και σάκχαρη, έχει (μεταξύ άλλων) σαν αποτέλεσμα πιό ελαφρύ  και ολιγότερο ξεκούραστο ύπνο, με περισσότερες αφυπνίσεις ‘ αντίθετα διατροφή με άφθονα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης με ταυτόγχρονη μείωση της ποσότητας των επεξεργασμένων τροφών οδηγεί σε ίδιας διάρκειας αλλά καλύτερης ποιότητας ύπνο – και βέβαια σε βελτίωση των γνωστών παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου. Επιπλέον ο κακός ύπνος οδηγεί σε παραπάνω επιβάρυνση της διατροφής με αύξηση της ποσότητας και της συχνότητας λήψης τροφής με λιπαρά (κυρίως ) φαγητά, και ως εκ τούτου εμφανίζεται περαιτέρω φαύλος κύκλος, με επιπρόσθετη επιδείνωση της ποιότητας του ύπνου. Η μελέτη των συνθηκών ύπνου _03έγινε με πολυσωματογραφική καταγραφή, και ως οι δύο σπουδαιότεροι διατροφικοί παράγοντες(θετικοί-αρνητικοί) ταυτοποιήθηκαν οι ίνες και τα κορεσμένα λιπαρά.

Οι ερευνητές αποδίδουν την ευμενή επίδραση στη ποιότητα του ύπνου των σύμπλοκων υδατανθράκων, στην δημιουργούμενη επιβράδυνση του κιρκαδιανού ρυθμού και στη μείωση της παραγωγής της μελατονίνης – η οποία φυσιολογικά καθυστερεί την έναρξη του ύπνου. 3Τα ευρήματα αυτά είναι πιθανόν να βρούν πρακτική εφαρμογή στην αντιμετώπιση νοσογόνων διαταραχών του ύπνου (αυπνία, υπνική άπνοια κ.α)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s