Chilli pepper και υγεία

Πρόσφατα στο BMJ δημοσιεύθηκε μία μεγάλη κινέζικη μελέτη(παρακολούθηση μισού εκατομμυρίου CayenneChilePepperενηλίκων επί 7.2 χρόνια) και αναζητήθηκε η πιθανή επίπτωση στην υγεία της κατανάλωσης chilli pepper ( φρέσκο,αποξηραμένο,σάλτσα,λάδι) αραιά(1-2 φορές/βδομάδα) τακτικά (3-5 φορές/βδομάδα) η σχεδόν καθημερινά ‘ το chilli είναι μπαχαρικό προερχόμενο από τον καρπό των ποικιλιών πιπεριάςtsilli gosto purple καψικό ετήσιο και καψικό θαμνώδες. Σημειώνεται ότι όσοι κατανάλωναν καθημερινά η σχεδόν καθημερινά chilli ήταν πιθανότερο να καπνίζουν,να πίνουν  αλκοόλ και να τρώνε κόκκινο κρέας αλλά και φρούτα-λαχανικά.

Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση chilli 6-7 φορές/βδομάδα μειώνει την συνολική θνησιμότητα κατά 14% και ελαττώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο,στεφανιαία νόσο και αναπνευστικά νοσήματα, περισσότερο στις γυναίκες (στις οποίες μειώνει και την συχνότητα των λοιμώξεων) ‘ η ευνοϊκή αυτή επίδραση στην υγεία αυξάνεται με την αύξηση της συχνότητας αλλά και της ποσότητας κατανάλωσης chilli, κυρίως σε φρέσκια μορφή.

Τα ευχάριστα αυτά αποτελέσματα αποδίδονται στη capsaicin-καψαϊκίνη ( η οποία είναι η κυριώτερη Capsaicin_Chilli_peppersουσία που περιέχει το chilli) και η οποία διαθέτει αντιοξειδωτικές,αντικαρκινικές,αντιφλεγμονώδεις,αντιμικροβιακές ιδιότητες και ταυτόγχρονα εμφανίζει ευμενή επίδραση στην αρτηριακή πίεση,στο σωματικό βάρος και στα επίπεδα γλυκόζης’ το  φρέσκο chilli επιπροσθέτως έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνες C,A,K,B12,B6.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s