Πόσο κάνει καλό στην υγεία ο καφές; επιβεβαίωση παλαιότερων στοιχείων και νεώτερα δεδομένα

Στις αρχές του 2015 δημοσιεύθηκαν στις ΗΠΑ οι διατροφικές συστάσεις της αρμόδιας επιτροπής  DGAC, όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι η καθημερινή κατανάλωση 4 φλυτζανιών καφέ έχει coffee-and-beansευεργετική επίδραση στην υγεία’ η  επιτροπή άντλησε στοιχεία από μεγάλες ευρωπαϊκές και αμερικανικές σύγχρονες μελέτες και δημοσιεύσεις (NEJM 2012,AmJEp 2014 κ.α) και επιβεβαιώνει παλαιότερες δημοσιεύσεις (www.nikmara.wordpress.com,11/08/2012).

Αναλυτικότερα τα ευμενή αποτελέσματα της τουλάχιστον μέτριας καθημερινής λήψης καφεϊνης υπό μορφή καφέ(αλλά και πράσινου τσαγιού) είναι τα εξής:

1.Ενώ είναι γνωστό ότι η τακτική πρόσληψη καφεϊνης αυξάνει μακροπρόθεσμα την αρτηριακή πίεση, φαίνεται ότι όταν η καφεϊνη προσλαμβάνεται με την μορφή του καφέ σε ποσότητα τουλάχιστον 4 φλυτζανιών ημερησίως αφ ένός μεν έχει μικρή επίδραση στην αρτηριακή πίεση και αφ’ ετέρου εμφανίζει αντιοξειδωτική δραστηριότητα με συνέπεια την μείωση κινδύνου εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και (!) αμελητέα επίπτωση στον κίνδυνο εμφάνισης αρρυθμιών.

2. Πρόσληψη καθημερινή 1-6 φλυτζανιών καφέ μειώνει τον κίνδυνο γιά ισχαιμικό αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο κατά 17-22-25% (ανάλογα την μελέτη)

3. Σημαντική μείωση του κινδύνου εμφάνισης ΣΔτ2 (κατά 50%) έχουν όσοι πίνουν καθημερινά 4 φλυτζάνια καφέ, σε σχέση με όσους δεν πίνουν η πίνουν σπάνια.

4. Οσα άτομα καταναλώνουν ημερησίως 4-6 φλυτζάνια καφέ εμφανίζουν μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου προστάτη, ενδομητρίου,δέρματος,μαστού και κεφαλής-τραχήλου.

5.Το ίδιο αποτέλεσμα όσον αφορά την εμφάνιση κατάθλιψης,άνοιας και νόσου του Parkinson.

6. ُΕπίσης η καθημερινή κατανάλωση καφέ συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης λιπώδους ήπατος αλλά και καθυστέρηση της εξέλιξης ηπατικής κίρρωσης και ανάπτυξης ηπατοκυτταρικού καρκίνου – μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ποδάγρας, ξηροφθαλμίας αλλά και λοίμωξης από ανθεκτικά στελέχη σταφυλόκοκκου.

coffee-endingΩραία λοιπόν όλα αυτά, μπορούμε λοιπόν να πίνουμε καφέ άφοβα, εκτός αν μας δημιουργεί ανησυχία,νευρικότητα,αυπνία,τρεμούλες η αν είμαστε αρρύθμιστοι υπερτασικοί η πάσχουμε από γλαύκωμα’ επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε την πιθανότητα εμφάνισης στερητικών συμπτωμάτων μετά την διακοπή της καθημερινής καφεποσίας.

Σε ένα από τα πλέον έγκριτα ιατρικά περιοδικά (Circulation 16/11/15) δημοσιεύθηκαν στοιχεία από μελέτες που αφορούσαν 200000 άτομα τα οποία παρακολουθήθηκαν επί 20-30 χρόνια και διαπιστώθηκε ότι: Η καθημερινή κατανάλωση καφέ (3-5 φλυτζάνια) με η χωρίς καφεϊνη ! σχετίσθηκε με σημαντική μείωση της καρδιαγγειακής θνησιμότητας, ειδικά στους μη καπνιστές.Η δράση αυτή του καφέ αποδίδεται στις αντιοξειδωτικές ουσίες χλωρογενικό οξύ (εστέρας του καφεϊκού οξέος) και λιγνάνες (ουσίες με ασθενή οιστρογόνο δράση) οι οποίες ανευρίσκονται και στο λιναρόσπορο αλλά και στα ροδάκινα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s