Άσκηση,διατροφή και καρκίνος

  • Διατήρηση του σωματικού βάρους στα κατώτερα φυσιολογικάDIET

  • Καθημερινή φυσική δραστηριότητα τουλάχιστον 30 λεπτά
  • Αποφυγή σακχαρούχων αναψυκτικών και περιορισμός ενεργειακών ποτών
  • Αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών,φρούτων, όσπριων και δημητριακών ολικής άλεσης
  • Περιορισμός του κόκκινου κρέατος και αποφυγή του επεξεργασμένου κρέατος
  • Περιορισμός του αλκοόλ και του αλατιού
  • Αποφυγή συμπληρωμάτων διατροφής κατά του καρκίνου

Αυτές είναι οι τρέχουσες οδηγίες της ομοφωνίας των κυριότερων εταιριών (ACS,AICR,WCRF) που ασχολούνται παγκοσμίως γιά την πρόληψη του καρκίνου-όσον αφορά την διατροφή και την άσκηση.

Στη πρόσφατη συνάντηση της Αμερικανικής Ογκολογικής Εταιρείας ((ASCO) έγιναν οι παρακάτω επισημάνσεις αλλά και διαφοροποιήσεις:

blog-fitlife-102113-1α) Διατήρηση Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ)<25, 150 λεπτά μέτριας έντασης φυσικής άσκησης/εβδομάδα (ποδηλασία,κολύμβηση,τρέξιμο) και κατανάλωση μέχρις ένα ποτό /24ωρο, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης Ca μαστού κατά 44% (ACS).

β) Διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης Ca μαστού κατά 2ο% σε γυναίκες με ΔΜΣ<25 και κατά 30% σε γυναίκες με ΔΜΣ 25-29, αλλά και κατά 0% όταν ο ΔΜΣ>30.

γ) Για κάθε 5 kgr σωματικού βάρους πάνω από τον μέσο όρο του προβλεπόμενου, αυξάνει ο κίνδυνος γιά μεταεμμηνοπαυσιακό Ca μαστού κατά 11%, κατά 39% γιά μεταεμμηνοπαυσιακό Ca ενδομητρίου, κατά 13% για μεταεμμηνοπαυσιακό Ca ωοθηκών και κατά 11% για Ca παχέος εντέρου στούς άντρες.

δ) Οσοι εφαρμόζουν πρόγραμμα καθημερινής φυσικής δραστηριότητας, έχουν μείωση του κινδύνου γιά εμφάνιση κακοήθους νόσου κατά 20%.

ΟΜΩΣ:

  1. Ενίσχυση της διατροφής με φρούτα και λαχανικά μειώνει την καρδιαγγειακή θνησιμότητα, όχι όμως την θνησιμότητα από καρκίνο.
  2. Για κάθε 50 γραμ καθημερινής κατανάλωσης επεξεργασμένου κρέατος αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου κατά 11% ‘ αυτό δεν παρατηρήθηκε με το κόκκινο κρέας.
  3. Σε βαρείς πότες (> 5 ποτά ημερησίως) αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης γιά δέκα διαφορετικά είδη καρκίνου. Σε μέτριους πότες (< 2 ποτά ημερησίως) αυξάνεται ο κίνδυνος γιά καρκίνο κεφαλής-τραχήλου-οισοφάγου, αλλά μειώνεται η καρδιαγγειακή νοσηρότητα.
  4. Λήψη συμπληρωμάτων διατροφής με φολικό οξύ,σελήνιο,καροτένιο, βιταμίνη Ε, αυξάνει τον κίνδυνο γιά Ca προστάτη-πνεύμονα-στομάχου-δέρματος.
  5. ACS-tableΕπίσης η ακολούθηση των οδηγιών του αρχικού πίνακα, βελτιώνει το προσδόκιμο επιβίωσης αλλά και την ποιότητα ζωής σε όσα άτομα διαγνώσθηκαν και θεραπεύτηκαν με κακοήθη νοσήματα.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s