Παντζαρόζουμο γιά την πίεση, κερασόζουμο γιά την ποδάγρα

patzari1Πριν λίγα χρόνια ( 2008, Hypertension) δημοσιεύθηκε μία ενδιαφέρουσα αγγλική μελέτη όπου μελετήθηκε η χορήγηση σε υγιή άτομα με φυσιολογική αρτηριακή πίεση (Α.Π) χυμού παντζαριού-500ml (γνωστή η αυξημένη του περιεκτικότητα σε ανόργανα αδρανή νιτρικά άλατα αλλά και μαγνήσιο,σίδηρο και κάλλιο)’  μετά -2,5 ώρες διαπιστώθηκαν αυξημένα επίπεδα νιτρωδών στο πλάσμα και σαφής μείωση της (Α.Π). Η εξήγηση που δόθηκε είναι ότι τα  ανενεργή νιτρικά άλατα (NO3) που περιέχονται στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά-και κυρίως τα παντζάρια, υφίστανται την επίδραση βακτηριδίων του στοματοφάρυγγα και του σιέλου με αποτέλεσμα να μετατρέπονται σε βιοδραστικά νιτρώδη (ΝΟ2) τα οποία προκαλούν πτώσηno2_molecule_sm της (Α.Π), αγγειοδιαστολή, μείωση της βλάβης του ενδοθηλίου των αγγείων και τελικώς συνεισφέρουν στην βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας.

παντζαροζουμοΠρόσφατα η ίδια ομάδα ερευνητών στην ίδια on line έκδοση (2013, Hypertension) δημοσίευσε μία ανάλογη μελέτη’ χορηγήθησαν 250 ml χυμού παντζαριού σε ομάδα υπερτασικών ατόμων  που δεν ελάμβαναν φαρμακευτική αγωγή (η ποσότητα αυτή οδηγεί σε αύξηση κατά 50% του επίπεδου νιτρωδών του αίματος, χωρίς όμως να μειώνει την αρτηριακή  πίεση σε υγιή άτομα). Αποτέλεσμα ‘ 3-6 ώρες  μετά την λήψη του χυμού διαπιστώθηκε σημαντική (11,5mmHg) πτώση της Α.Π, η οπoία διατηρήθηκε στο επόμενο 24ωρο.

Σε άλλη ενδιαφέρουσα αμερικανική  μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Arthritis and Rheumatism εξετάσθηκαν οι διατροφικές συνήθειες ομάδας ποδαγραασθενών με  υπερουριχαιμία, πριν από οξύ επεισόδιο ουρικής αρθρίτιδας -ποδάγρας΄ διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση κερασιών η χυμού cherriesαπό κεράσια το  τελευταίο 48ωρο πριν από την αναμενόμενη κρίση της αρθρίτιδας μείωνε σημαντικά (κατά 33% ) την πιθανότητα του επεισόδιου. Το φαινόμενο αυτό αποδίδεται στο ότι το εκχύλισμα κερασιού ελαττώνει την επαναρρόφηση του ουρικού οξέος από τους νεφρούς καθώς και την παραγωγή του- αυξάνει την απέκκρισή του από το ουροποιητικό- και επίσης διαθέτει και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες λόγω των περιεχομένων ανθοκυανινών.

Είναι γνωστό βέβαια ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών κάνει καλό στο καρδιαγγειακό σύστημα’ φαίνεται όμως ότι δεν κάνουν όλα από αυτά το ίδιο καλό. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικάgreen-vegies (ειδικά το παντζάρι) περιέχουν μεγάλη ποσότητα αδρανών νιτρικών αλάτων τα οποία μετατρέπονται στον ανθρώπινο οργανισμό σε βιοδραστικά νιτρώδη τα οποία έχουν σαφείς αντιυπερτασικές ιδιότητες’ καταναλώνετε λοιπόν άφθονα παντζάρια και ειδικά παντζαρόζουμο-βέβαια μην ξεχνάμε και τα αυξημένα σάκχαρα που περιέχουν τα παντζάρια. Επίσης, ειδικά όσοι έχετε και αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος, τρώτε άφθονα κεράσια.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s