Κινητά τηλέφωνα και τροχαία ατυχήματα, χειρότερα νέα

road-traffic-accident-a1-991294820Τα τροχαία ατυχήματα (Τ.Α) αποτελούν ένα σοβαρό παγκόσμιο θέμα δημόσιας υγείας’ περίπου 1500000 θάνατοι/έτος (και πολλοί περισσότεροι βαρείς τραυματισμοί καιaccident2 αναπηρίες ) αποδίδονται σε αυτά. Οι γνωστοί παράγοντες κινδύνου γιά  Τ.Α είναι η αυξημένη ταχύτητα οδήγησης, η κατανάλωση αλκοόλ,η μη χρήση κράνους και ζωνών ασφαλείας και (τα τελευταία χρόνια ) η απόσπαση της προσοχής του οδηγού λόγω χρήσης κινητού τηλέφωνου κατά την οδήγηση (Κ.Τ.Κ.Ο).

Ανάλυση μεγάλης on line μελέτης από το CDC ,(EuroPNStyles and HealthStyles), που έγινε σε 8 οκτώ χώρες του Δυτικού κόσμου (Η.Π.Α,Η.Β,Γερμανία,Ισπανία,Πορτογαλία,Βέλγιο,Γαλλία και Ολλανδία) ανέδειξε τα εξής ευρήματα : Το έτος 2011, άνδρες και γυναίκες 18-64 ετών, χρησιμοποίησαν το Κ.Τ.Κ.Ο γιά να ομιλήσουν τουλάχιστον μία mobile-drivingφορά τις τελευταίες 30 ημέρες σε ποσοστό 21% (Η.Β) έως 69% (ΗΠΑ), ενώtexting-while-driving χρησιμοποίησαν το Κ.Τ.Κ.Ο γιά να αποστείλουν sms/e-mail τουλάχιστον μία φορά τις τελευταίες 30 ημέρες σε ποσοστό 15% (Ισπανία) έως 31% (ΗΠΑ-Πορτογαλία). Οσοι χρησιμοποιούσαν το Κ.Τ.Κ.Ο γιά να συνομιλήσουν ήσαν κυρίως 25-44 ετών, ενώ όσοι το χρησιμοποιούσαν γιά να στεiλουν sms/e-mail ήσαν κυρίως 18-34 ετών η ομάδα των ατόμων που χρησιμοποίησαν Κ.Τ.Κ.Ο ολιγότερες φορές ήταν 44-64 ετών- όσο νεώτερο το άτομο-οδηγός, τόσο συχνότερη η χρήση Κ.Τ.Κ.Ο.

Αλλες μελέτες από τις  ΗΠΑ αναφέρουν ότι  στο σύνολο των οδηγών μία δεδομένη χρονική στιγμή ,το 7%  την ώρα που οδηγούν  ταυτόγχρονα χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο (κυρίως νεότερης ηλικίας άτομα)’  επίσης έχει υπολογισθεί ότι  η χρήση Κ.Τ.Κ.Ο αυξάνει τον κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος κατά 70%, ανεξαρτήτως ηλικίας και εμπειρίας του οδηγού.

Συμπέρασμα :   η χρήση Κ.Τ.Κ.Ο (κύρια από τις νεώτερες ηλικίες) έχει αναδειχθεί σαν ένα διαδεδομένο σύγχρονο  κοινωνικό φαινόμενο, τουλάχιστον στις Δυτικές  κοινωνίες, σημαντικά συνυπεύθυνο γιά την δημιουργία Τ.Α. Αν και στις αναφερθείσες χώρες υπάρχει σαφής βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς – με την μείωση τηstopς κατανάλωσης του αλκοόλ από τον οδηγό και την χρήση ζώνης και κράνους, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την χρήση του Κ.Τ.Κ.Ο.

trans017_police_enforcement_camerasΑπαιτείται η λήψη μέτρων από την πολιτεία  με την χρήση ισχυρών και εκσυγχρονισμένων μέτρων εποπτείας των δρόμων, ισχυρή αστυνόμευση των δρόμων και  άμεσα ποινικά μέτρα στους χρήστες Κ.Τ.Κ.Ο, εκπαίδευση του κοινού, και πιθανώς και ανεύρεση  εξελιγμένων τεχνολογικών μεθόδων επικοινωνίας κατά την οδήγηση (π.χ εφαρμογές που να διακόπτουν προσωρινά την λειτουργία του κινητού τηλέφωνου όταν το όχημα είναι σε κίνηση).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s