Ασκηση και ψυχοπνευματική υγεία

Πρόσφατη  αγγλική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Neurology  έδειξε ότι ηλικιωμένα  άτομα που διατηρούν έντονη φυσική δραστηριότητα έχουν μικρότερου βαθμού εγκεφαλική ατροφία,αυξημένη φαιά ουσία και ολιγότερες βλάβες στην λευκή ουσία , σε σχέση με όσους ασκούνται  ολιγότερο έντονα. Η μελετη  αφορούσε 700 άτομα ηλικίας περίπου 69 ετών που παρακολουθήθηκαν 3 χρόνια’ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι δεν διαπιστώθηκαν οι παραπάνω ευμενείς επιδράσεις της άσκησης σε σχέση με την ύπαρξη η όχι κοινωνικότητας και πνευματικών ενασχολήσεων ελέυθερου χρόνου.

Η αιτία του οφέλους της φυσικής άσκησης στην εγκεφαλική λειτουργία δεν είναι ξεκάθαρη΄ίσως οφείλεται στην ικανοποιητική ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.  Σαν γενικός κανόνας, ως  ικανοποιητική  φυσική άσκηση στην συγκεκριμένη ομάδα πληθυσμού ,θεωρείται εκείνη που επιτυγχάνει αύξηση των σφύξεων κατά 20 παραπάνω από τον συνήθη μέσο όρο, γιά 20  συνεχόμενα λεπτά, τουλάχιστον 3 φορές την εβδφομάδα.

Παρεμφερής μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Preventive Medicine εξέτασε την διάρκεια της φυσικής άσκηση που απαιτείται έτσι ώστε να υπάρχει βελτίωση της ψυχικής υγείας. Μέχρις τώρα ήταν γνωστό ότι χρειάζονται 2,5 ώρες/βδ  έτσι ώστε να υπάρχουν καρδιαγγειακά οφέλη και πρόληψη κινδύνου εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη και 3,5 ώρες/βδ έτσι ώστε να υπάρχει σταθερή απώλεια βάρους.

Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι χρειάζονται 2,5-7,5 ώρες/βδ. αερόβιας άσκησης έτσι ώστε να υπάρχει σαφής βελτίωση της ψυχικής υγείας΄παραπάνω διάρκεια συνδέεται με επιδείνωση της ψυχικής υγείας.

Φαίνεται λοιπόν ότι η φυσική άσκηση-μάλλον πολύωρη εβδομαδιαία, βοηθάει  ΚΑΙ την ψυχική υγεία, ενώ βοηθάει και την εγκεφαλική λειτουργία σε ηλικιωμένα άτομα – σε διάρκεια εξατομικευμένη, βάσει των σφυγμών και του ιστορικού.

Advertisements

One thought on “Ασκηση και ψυχοπνευματική υγεία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s