Πρόληψη του Σ.Δ τύπου 2 (ΣΔ2) (ΙΙ)

Η ψωρίαση είναι μία χρόνια φλεγμονώδης νόσος που αφορά το 2-4% του πληθυσμού και σχετίζεται με  μεταβολικό σύνδρομο και στεφανιαία νόσο. Δημοσίευση στο Archives of Dermatology αναφέρει ότι  η ψωρίαση είναι ανεξάρτητος παράγοντας κινδύνου γιά ανάπτυξη ΣΔ τύπου 2 και ότι ασθενείς με σοβαρή ψωρίαση (λήψη ανοσοκατασταλτικών-φωτοθεραπεία) έχουν περισσότερες πιθανότητες λήψης φαρμακευτικής αγωγής για διαβήτη,  από ότι ασθενείς χωρίς ψωρίαση’ η αιτία είναι πιθανώς η χρόνια φλεγμονώδης διαδικασία. Φαίνεται λοιπόν ότι η ομάδα αυτών των ασθενών πρέπει να παρακολουθείται τακτικά με έλεγχο σακχάρου νηστείας, γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης,  η/και καμπύλη γλυκόζης.

Αλλη δημοσίευση στο Diabetes Care σε πληθυσμό ιθαγενών στις ΗΠΑ ( όπου είναι γνωστή η αυξημένη  επίπτωση του ΣΔ και η μειωμένη φυσική δραστηριότητα ) έδειξε ότι  άτομα με ελαττωμένη φυσική δραστηριότητα (<3500 βήματα/24ωρο) είχαν 17% πιθανότητες εμφάνισης  ΣΔ την προσεχή 5ετία, ενώ όσοι είχαν αυξημένη φυσική δραστηριότητα (>7800 βήματα/24ωρο) είχαν αντίστοιχες πιθανότητες 12% ‘ μετά από την επεξεργασία γιά άλλους παράγοντες κινδύνου γιά ΣΔ, διαπιστώθηκε ότι άτομα που βαδίζουν ολιγώτερο έχουν 29% παραπάνω πιθανότητες να αναπτύξουν ΣΔ από αυτούς που βαδίζουν περισσότερο’ η αιτία πιθανώς να σχετίζεται με την ευμενή επίδραση της απώλειας του σωματικού βάρους στη φλεγμονώδη διαδικασία.

Συμπέρασμα: keep on walking’  και όσοι πάσχετε από ψωρίαση να θυμάστε ότι δεν είναι μόνο δερματική ασθένεια- χρειάζεται τακτική παρακολούθηση για ανίχνευση  καρδιαγγειακών  παραγόντων κινδύνου. 

One thought on “Πρόληψη του Σ.Δ τύπου 2 (ΣΔ2) (ΙΙ)

  1. Είμαι 38 χρονών και η ψωρίαση είναι μαζί μου από τα 25 μου.Ξεκίνησε από τα νύχια μου μέχρι που εξαπλώθηκε σε ολόκληρο το σώμα μου, από τις πατούσες μέχρι το πρόσωπο και το κεφάλι μου.Πλέον έχει προχωρήσει και σε ψωριασική αρθρίτιδα με αποτέλεσμα, σε καιρό που έχω έξαρση, να πονάω στο βάδισμα, στον ύπνο και σε κινήσεις των χεριών.

    Όπως οι περισσότεροι ασθενείς με ψωρίαση έχω δοκιμάσει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ «θεραπείες».Από αλοιφές κορτιζόνης και κυκλοσπορίνη (Neoral) μέχρι ομοιοπαθητική και επάλειψη με καμένα λάδια αυτοκινήτου 😦

    Λύση υπάρχει και είναι 100% φυσική.Βλέπω πληγές που ΔΕΝ βάζω την ηφαιστειακή μάσκα να σβήνουν και αυτές.Θα περιμένω όμως και άλλες μέρες για να σιγουρευτώ και θα το γράψω στο blog μου.

    Περαστικά σε όλους όσους έχετε ψωρίαση και Καλή Δύναμη.

    Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία.

    Το site: psoriasi.me (ποιος είμαι, τι κάνει η λάσπη από το ηφαίστειο, πως την αγοράζεις)
    Το blog: http://psoriasi-me.blogspot.gr (φωτογραφίες, εμπειρίες)

Σχολιάστε

