Πρόληψη τής άνοιας-νεότερα

Είναι ήδη γνωστό ότι η ενασχόληση μέ πνευματικές δραστηριότητες (επιτραπέζια παιχνίδια,διάβασμα, χρήση Η/Υ) ,όπως καί η τακτική φυσική άσκηση  δρούν προληπτικά στήν έκπτωση τής μνήμης  σέ ηλικιωμένα άτομα. Πρόσφατη έρευνα από τήν Mayo Clinic αναφέρει ότι  η  ασχολία  ατόμων 70-93 ετών μέ  Η/Υ καί η ταυτόγχρονη εφαρμογή προγράμματος μέτριας φυσικής άσκησης δρούν συνεργικά μέ συνέπεια τήν μείωση τών πιθανοτήτων εμφάνισης ήπιας γνωστικής διαταραχής.  Παρόμοιες ανακοινώσεις από ερευνητικά κέντρα τού Καναδά δείχνουν ότι πρόγραμμα αναερόβιας άσκησης δύο φορές τήν εβδομάδα (60 λεπτά resistance training) βελτιώνει τήν  γνωστική λειτουργία σέ υγιείς ηλικιωμένες γυναίκες μετά από 12 μήνες’ ακόμα πιό ενδιαφέρον είναι ότι τό ίδιο πρόγραμμα έχει τά ίδια ευμενή αποτελέσματα σέ 6 μήνες , εφαρμοζόμενο σέ αντίστοιχες γυναίκες μέ ήπια γνωστική διαταραχή.

Δημοσίευση στό Annals of Neurology αναφέρει ότι η συχνή κατανάλωση από ηλικιωμένες γυναίκες βατόμουρων καί φράουλων έχει σάν αποτέλεσμα τήν καθυστέρηση εμφάνισης έκπτωσης τής  μνήμης κατά 2,5 χρόνια .  Οί συγγραφείς τό αποδιδουν στίς αντιοξειδωτικές καί αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες τών ανθοκυανιδινών (τάξη τών φλαβονοειδών) οί οποίες  διέρχονται τόν αιματεγκεφαλικό φραγμό καί επιδρούν στόν ιππόκαμπο ο οποίος σχετίζεται μέ την μάθηση και τή μνήμη.

Συμπέρασμα:  Οσο περνάνε τά χρόνια, μήν ξεχνάτε νά αθλείσθε σωματικά (με τίς οδηγίες τού οικογενειακού γιατρού) καί πνευματικά (ειδικά μέ  τό  lap top)’ καί γιά νά μήν τό ξεχνάτε αυτό, τρώτε φράουλες καί βατόμουρα– καί αφήστε τά διάφορα συμπληρώματα διατροφής.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s